понеделник, 21 март 2011 г.

За Времето

Преди всеки един излет е хубаво да проверим какво ще е времето. Сигурен съм, че спор по въпроса няма. Но проблемът е на какъв източник може да се доверим.

Примерно миналият уикенд (19.3 – 20.3) прогнозите от телевизионните емисии говореха за ниски температури и дъжд. Това замалко да ни откаже от пътуването ни, а в последствие времето се указа не толко лошо. Ако си бяхме останали вкъщи, сигурен съм, че щяхме доста да коментираме компетентността на синоптиците.

Предполагам, че поради причини, които на мен на са ми ясни, в някои случаи примерно  телевизионните прогнози са по-консервативни, за да няма разочаровани. И също така по-общи, защото ги натиска времето, отредено им за прогнозата.

От друга страна обаче, когато искате да знаете какво ще е времето на конкретно място утре, защото утре ви се ходи на излет, телевизията не бива да е единственото място, към което да се обърне човек за информация.

За съжаление голямите портали в интернет също не се справят много по- добре.

В досегашния ми опит най-добре са се справяли специализирани интернет сайтове.

Ето сайтовете, които гледаме ние:
Дестинации във вътрешността на страната - http://foreca.com
Крайморски райони, море - http://www.windfinder.com/

За планински преходи още не съм имал възможност да се поровя из сайтовете, така че тях ще ги оставя без коментар.

Най-важното е, като си набележим един сайт, да  сверим действителността с прогнозите, публикувани там и сами да преценим дали да му вярваме или не.  Горепосочените два сайта съм ги изпробвал и им имам доверие.

А вие какви сайтове за време ползвате?

2 коментара:

  1. Като си помисля колко пъти съм си прекарвал чудесно на открито въпреки лошите прогнози, които въобще не са се сбъдвали... Тъй, че напоследък въобще не гледам прогнози освен нещо глобално накъде вървят нещата, но ще ги погледна тия сайтове.

    ОтговорИзтриване
  2. :) това е проблема. несбъднатите лоши прогнози. ...

    ОтговорИзтриване